MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Kritičko mišljenje

Šifra: 175149
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Bruno Ćurko
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj predmeta je studentima pokazati razvoj kritičkog mišljenja od antičkih doba do danas, ali i osposobiti ih da samostalno mogu izvoditi radionice za kritičko mišljenje te da mogu u svoju nastavu uključivati razne strategije za razvoj kritičkog mišljenja.


Popis tema kolegija:
1. Što je kritičko mišljenje? (2 sata)
2. Razvoj koncepta kritičko mišljenja od pred-sokratovaca do John Dewey (2 sata)
3. John Dewey i reflektivno mišljenje (2 sata)
4. Razvoj koncepta kritičkog mišljenja u 20. i 21. stoljeća (2 sata)
5. Mathew Lipman i multidimenzionirano mišljenje (2 sata)
6. Filozofija s djecom (2 sata)
7. Povezanost i razlike između kreativnog i kritičkoga mišljenja (2 sata)
8. Igra kao put razvoja kritičkog mišljenja (2 sata)
9. Upotreba priča u nastavnim materijalima za razvoj kritičkoga mišljenja (2 sata)
10.Strukturirani dijalog (2 sata)
11. Zajednica filozofskih istraživača (philosophical inquiry) (2 sata)
12. Umijeće pitanja - kako dobo usmjerenim pitanjima potaknuti djecu na
promišljanje? (2 sata)
13. Sokratski dijalog u nastavi (2 sata)
14. Primjeri dobre prakse učenja za mišljenje danas (2 sata)
15. Kako modificirati postojeće edukativne materijale i prilagoditi ih 'učenju za
mišljenje' (2 sata)
Ishodi učenja:
  1. Objasniti što je to kritičko mišljenje i kako se taj pojam razvijao kroz povijest
  2. Uspoređivati suvremene teorije i prakse kritičkog mišljenja
  3. Analizirati edukativne materijale za kritičko mišljenje te ih kvalitetno implementirati u nastavni proces
    nastavni proces
  4. Osposobiti se za izvođenje radionica za kritičko mišljenje;
  5. Modificirati postojeće edukativne materijale na način da se kroz njih podučava kritičko mišljenje
    kritičkom razmišljanju
  6. moći voditi argumentima strukturirani dijalog;
  7. Razvijati svijest o nužnosti 'učenja za mišljenja' u suvremenom društvu
  8. Osvijestiti povezanost i razliku između kritičkog i kreativnog mišljenja
Literatura:
  1. Kritičko mišljenje priručnik kritičkog mišljenja, slušanja, čitanja i pisanje, , Iva Buchberger, Udruga za razvoj visokoga školstva Universitas., 2012.
  2. Kritičko mišljenje u nastavi filozofije, logike i etike, , Bruno Ćurko, Hrvatsko filozofsko društvo., 2017.
  3. Thinking in Education, , Lipman, Matthew, Cambridge University Press, 2003.
  4. Critical Thinking: An Introduction. Cambridge, , Fisher, Alec, Cambridge University Press, 2001.
  5. Teaching Children to Think, , Fisher, Robert., Nelson Thornes, 2005.
1. semestar
Filozofija zimski semestar(prediplomski studij) - Redovni studij - Filozofija (dvopredmetni)
Izborni predmet - Redovni studij - Filozofija (dvopredmetni)

3. semestar
Filozofija zimski semestar(prediplomski studij) - Redovni studij - Filozofija (dvopredmetni)
Izborni predmet - Redovni studij - Filozofija (dvopredmetni)

5. semestar
Filozofija 5. semestar izborni - Redovni studij - Filozofija (dvopredmetni)
Izborni predmet - Redovni studij - Filozofija (dvopredmetni)
Termini konzultacija: