MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Kritičke teorije u pedagogiji

Šifra: 160454
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Tonća Jukić
Izvođači: mr. sc. Joško Barbir - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj kolegija je osposobljavanje studenata za kritičko promišljanje i argumentirano raspravljanje o pedagoškim temama. Razumijevanje temeljnih polazišta i ciljeva kritičkih teorija u pedagogiji i njihovog doprinosa pedagogijskoj teoriji i pedagoškoj praksi.
Ishodi učenja:
  1. odrediti i analizirati temeljna polazišta kritičkih teorija u pedagogiji
  2. imenovati najznačajnije predstavnike kritičkih teorija u pedagogiji i argumentirati njihove i ideje i polazišta
  3. usporediti i kritički razmotriti različite ciljeve obrazovanja
  4. argumentirati kritički pristup kao polazište u unaprjeđenju odgoja i obrazovanja
  5. obrazložiti važnost emancipacije
  6. kritički analizirati pedagoške tekstove
  7. argumentirano raspravljati o pedagoškim temama
Literatura:
  1. , Apple, M. W. Away with all teachers: the cultural politics of home schooling. Dostupno: http://www.asu.edu/educ/epsl/EPRU/resources/Apple.Away.Tchrs/Apple.Away.rtf, , , .
  2. , Burbules, N. C. I Berk, R. (1999). Critical Thinking and Critical Pedagogy: Relations, Differences, and Limits. U: Popkiewitz, T. S. I Fendler, L. (ur.): Critical Theories in Education. New York: Routledge, , , .
  3. , Cohen, L., Manion, L, Morrison, K. (2007). Metode istraživanja u obrazovanju. Zagreb: Naklada Slap (odabrana poglavlja), , , .
  4. , Freire, P. (2002). Pedagogija obespravljenih. Zagreb: Odraz, , , .
  5. , Giroux, H. A. (2003). Public Pedagogy and the Politics of Resistance: Notes on a critical theory of educational struggle. Educational Philosophy and Theory, 35 (1), 5-16, , , .
  6. , Marples, R. (ur.) (2005). The Aims of Education. London i New York: Routledge (odabrana poglavlja), , , .
  7. , Masschelein, J. I Ricken, N. (2005). Bildung and Criticque. U: Gur-Ze'ev, I. (ur.): Critical Theory and Critical Pedagogy today. Toward a New Critical Language in Education. Haiha: University Press Haifa, str. 208-225, , , .
  8. , Westbrook, R. B. (1993). John Dewey. Prospects: the quarterly review of comparative education (Paris, UNESCO: International Bureau of Education), 23 (1/2), 277-291, , , .
Preporučena literatura:
  1. , Corradetti, C. The Frankfurt School and Critical Theory. Dostupno: http://www.iep.utm.edu/frankfur, , , .
  2. , DeLeon, A. P. i Ross, E. Wayne (ur.) (2010). Critical Theories, Radical Pedagogies, and Social Education: New Perspectives for Social Studies Education. Rotterdam/Boston/Taipei: Sense Publishers, , , .
  3. , Jessop, S. (2012). Critical Theory and Education (dostupno: https://www.philosophy-of-education.org/uploads/papers2012/Jessop_S.pdf), , , .
  4. , Mac Naughton, G. (2005). Doing Foucault in Early Childhood Studies: Applying poststructural ideas. London i New York: Routledge, , , .
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Pedagogija (dvopredmetni)
Termini konzultacija: