MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Slikanje u radu s djecom predškolske dobi

Šifra: 120181
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Marija Brajčić
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Marija Brajčić - Likovne vježbe na III i IV godini studija
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Likovne vježbe na III i IV godini studija 30
Predavanja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Osposobiti studente za rad sa slikarskim i grafičkim tehnikama, na teorijskoj i praktičnoj razini, da bi stečena znanja mogli primijeniti u radu s djecom rane i predškolske dobi. Osposobiti studente: za kreativni pristup u izboru poticaja za slikanje s djecom; za kreativno povezivanje poticaja i slikarskih tehnika u radu s djecom; za rad s darovitom djecom i za rad s djecom s poteškoćama.
1. Crta: obrisna i strukturna
2. Tekstura: crtačka i slikarska
3. Boja: osnovne boje i sekundarne boje
4. Boja: akromatske boje, spektar boja
5. Boja: miješanje boja, tople boje
6. Boja: hladne boje, komplementarne boje
7. Kontrast: akromatski kontrast, kontrast boje prema boji
8. Kontrast: toplo hladni kontrast, komplementarni kontrast
9. Crtačke tehnike: suhe i mokre
10. Grafičke tehnike: monotipija, kolografija i gratage
11. Slikarske tehnike: pastel, akvarel
12. Slikarske tehnike: tempera, kolaž
13. Kombinirane tehnike: crtež i slika, slika i grafika
14. Ritam: ritam crta, ritam boja
15. Rekomponiranje: rekomponiranje dječjih likovnih radova, assemblage
.
Ishodi učenja:
  1. Pravilno primijenjivati crtačke, grafičke i slikarske tehnike
  2. Definirati likovni jezik
  3. Uočiti likovne elemente u prirodnom okruženju
  4. Interpretirati likovni jezik u praktičnom radu
  5. Kreirati likovne uratke prema zadanom likovnom problemu
Literatura:
  1. Osnove likovnog jezika i likovne tehnike, , Jakubin, Marjan, Institut za pedagogijska istraživanja filozofskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu, Zagreb., 1990.
  2. Kako naučiti slikati i crtati : crtež, akvarel, ulje i akrilik, pastel: [cjeloviti tečaj o prakticnim i kreativnim tehnikama], How to Paint & Draw, , Harrison, H., Leo-Comerce Rijeka, Rijeka, 1999.
  3. Likovni izraz učenika s neurotičnim smetnjama: terapija likovnim izrazom, , Koraj, K., Hrvatski pedagoško-književni zbor, Zagreb, 1990.
  4. Dijete i likovna umjetnost, doživljaj likovnog djela, , Brajčić, Marija, Kuščević, Dubravka, Filozofski fakultet u Splitu, 2016.
  5. Child Introduction to Art: Te Word´s Greatest Paintings and Sculptures, , Alexander, H.,Hamilton, M., Running Press, 2014.
  6. Influence of exposure preschoolers' art preferences, , Bowker, J., & Sawyers, J., Early Childhood Research Quarterly, 3, 107-115., 1988.
  7. A thing of beauty: Aesthetic Development in young children, , Feeney, S., Moravick, E., Young Children, 9, 1987.
  8. Critical judgment: A developmental study, , Rosenstiel, A.K., Morrison, P., Silverman, J., Gardner, H., Journal of Aesthetic Education, 12 (4), 1978.
  9. Aesthetic responses in early education, , Sharp, P., Art Education, 29 (5), 1976.
  10. Aesthetic responses of young children to the visual arts, , Taunton, M., Journal of Aesthetic Education, 16., 1982.
  11. Questioning strategies to encourage young children to talk about art. Art Education, 36 (4), 40-43., , Taunton, M., Art Education, 36 (4), 1983.
  12. Enlightened cherishing: An essay on aesthetic education, , Broudy, H., Urbana, II.: University of Illinois Press, 1972.
  13. Looking , Talking, and Experiencing Art with Preschoolers, , Stoddard, S., Marilyn Zurmuehlen Working papers in Art Education Vol. 8., 1990.
Preporučena literatura:
  1. Slika i crtež u psihoterapiji djece, , De Zan, D., Psihoterapija, 1995.
  2. Lirska poezija kao poticaj za likovno izražavanje i stvaranje., , Jakubin, Marjan, Zavod za unapređivanje odgoja i obrazovanja Republike Hrvatske, Zagreb, 1990.
6. semestar
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje 6 - Redovni studij - Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Termini konzultacija: