Load:
|
1. komponenta
Lecture type | Total |
Practicum |
15 |
Lectures |
30 |
Seminar |
15 |
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
|
Description:
|
|
Learning outcomes:
|
- explain the basic characteristics of action research
- differentiate ways to implement action research (indirectly and directly involved in action research)
- perceive and set the problem of action research
- plan, implement and evaluate the action research
- compose instruments for data collection
- collect, organise and display the data in the study
- critically evaluate the results and the educational process as a whole
- write a report on action research.
|
Literature:
|
- Življenje djece u vrtiću: novi pristupi u shvaćanju, istraživanju i organiziranju odgojno-obrazovnog procesa u dječjim vrtićima, , Miljak, A, Zagreb: SM naklada, 2009.
- Kurikulum ranog odgoja: istraživanje i konstrukcija, , Slunjski, E, Zagreb: Školska knjiga, 2011.
- Istraživanje kulture odgojnoobrazovne ustanove, (poglavlje 2), Vujičić, L, Zagreb: Mali profesor, 2011.
- Metodološki vodič za dječje vrtiće, , ERATO, Zagreb: Golden marketing, 2011.
|
Optional literature:
|
- Mijenjanje konteksta i odgojne prakse dječjih vrtića, , Petrović-Sočo, B, Zagreb: Mali profesor, 2009.
- Kvantitativni i/ili kvalitativni pristup istraživanju pedagoških fenomena, , Sekulić-Majurec, A, Napredak, 141 (3), 289-300, 2000.
- Stvaranje predškolskog kurikuluma u vrtiću organizaciji koja uči, , Slunjski, E, Zagreb: Mali profesor, 2006.
- Odgajatelj kao refleksivni praktičar, , Šagud, M, Petrinja: Visoka učiteljska škola, 2006.
|