Load:
|
1. komponenta
Lecture type | Total |
Lectures |
15 |
Seminar |
30 |
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
|
Description:
|
Course objectives are to train students for implementation of self-evaluation in educational process, and also for the assessment and evaluation of pupils achievement in school. During the course, students will be trained to create, evaluate and apply the various instruments for monitoring and evaluation of student achievement.
|
Learning outcomes:
|
|
Literature:
|
- Psihologija obrazovanja, , Vizek Vidović i sur., Zagreb: IEP Vern, 2003.
- Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, , MZO, MZO, .
- Ocjenjivanje u osnovnoj školi, , Matijević, M., Zagreb: Tipex, 2004.
- Školsko ocjenjivanje znanja, , Grgin, T., Jastrebarsko: Naklada Slap, 1999.
|
Optional literature:
|
- Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi, , Narodne novine, Narodne novine, .
- Temeljna nastavna umijeća, , Kyriacou, C., Zagreb: Educa, 2001.
- Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole, U: V. Previšić (ur.), Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura, Matijević, M., Zagreb: Školska knjiga, 2007.
|