Load:
|
1. komponenta
Lecture type | Total |
Lectures |
15 |
Seminar |
15 |
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
|
Description:
|
In this course students will acquire basic - general knowledge in the field of development of human potential and its foundation in contemporary scientific knowledge, analyse the importance of encouraging the development of human potential in the broader social and educational context, and understand the issue of vocational guidance of children at the end of primary education and its meaning in a lifelong perspective.
|
Learning outcomes:
|
|
Literature:
|
- Upravljanje ljudskim potencijalom u školstvu, , Stančić, S., Odgojne znanosti, 8(2/12), 2006.
- Upravljanje i razvoj ljudskih potencijala, , Marušić, S., Zagreb:Ekonomski institut Zagreb, 1994.
- Deklaracija o znanju - Hrvatska temeljena na znanju i primjeni znanja, , HAZU, Zagreb. The Croatian Academy of Sciences and Arts, 2004.
- Europeizacija obrazovanja odraslih u Hrvatskoj, , Baketa, N., Andragoški glasnik, 16(1), 2012.
- Ljudski kapital-od predškolskog odgoja do cjeloživotnog učenja, , Keeley, B., Zagreb: Educa, 2007.
|
Optional literature:
|
- Menadžment ljudskih potencijala, , Noe, R.A; Hollenbeck, J.R; Gerhart, B; Wright, P.M, Zagreb: Mate d.o.o., 2006.
- Razvoj ljudskih potencijala kroz cjeloživotno učenje, , Ivanković, D. i Romić, D., M. Matijević i T. Žiljak (ur.), Ključne kompetencije u obrazovanju odraslih, 2013.
- Profesionalni razvoj, , Marušić, S., Zagreb:Školske novine., 1986.
- Nacionalni program za mlade za razdoblje, , Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, RH, 2019.
- Načela etičnosti u upravljanju ljudskim potencijalima, , Richards, R., Škreblin Kirbiš, I., Koričan, M, Obnovljeni život: časopis za filozofiju i religijske znanosti, 64 (4), 2009.
|