Load:
|
1. komponenta
Lecture type | Total |
Methodology exercises |
15 |
Lectures |
30 |
Seminar |
30 |
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
|
Description:
|
To enable students for the initial independent and successful research of simple pedagogical problems, statistical data processing (collecting, sorting and presenting) in the teaching and in scientific research as well as independent use of scientific results in professional work.
|
Literature:
|
- Milat, J: Osnove metodologije istraživanja
- Mužić, V: Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja.
- Tkalac Verčić, A., Sinčić Ćorić, D., Pološki Vokić, N: Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno i stručno istraživanje.
- Opić, S.: Znanstveno proučavanje odgoja i obrazovanja. U: Matijević, M., Bilić, V. i Opić, S. Pedagogija za učitelje i nastavnik e.
|
Optional literature:
|
- Andrilović, V: Metode i tehnike istraživanja u psihologiji odgoja i obrazovanja
- McNiff, J: Action research for professional development: Concise advice for new action researchers
- Sekulić-Majurec, A: Akcijska istraživanja u praksi školskog pedagoga.
- Vujević, M: Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti.
|