The course provides its students with the capability to successfully plan, prepare and
realize research-oriented science and society teaching.
Students will get introduced and apply to principles, methods and methodically forms
in research-oriented science and society teaching. Students will become trained in
planning and preparing of research-oriented science and society teaching and for
observation, evaluation and appreciation of own work.
Research-oriented science and society teaching. Methods and procedures of cognition.
Science-research methods: observation, describing, comparing, measuring, taking
notes, explaining information, making conclusions. Planning and realising of research
projects. Research report.
|
- De Zan, I.: Istraživačka nastava biologije. Školske novine, Zagreb.
- Kranjčev, B. (: Uvođenje učenika u istraživački rad.
- Podravec, D.: Radost učenja - integrirana i projektna nastava u osnovnoj školi.
- Belavić, D.: Projektna i istraživačka nastava u osnovnoj školi.
- Jakopović, Ž.: 9Učenički eksperimentalni projekti u prirodoslovlju.
- Kosanović, M.: Učenička pitanja i istraživačka nastava. Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu, 2, 1(2)
- Bertić, D., Franjčec, K.: Istraživanja učenika u razrednoj nastavi. Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 1, 1: 211-218.
- De Zan, I.: Prirodoslovni postupci u početnoj nastavi prirod
- Delić, A.: Edukacija darovitih učenika u istraživačkom radu u biologiji u izvannastavnim aktivnostima. Bjelovarski učitelj. 4, 2/3: 48-51.
- Piskač, J: Kako proučavati gibanja u prirodi i laboratoriju.
- De Zan, I.: Učinkovitost modela istraživački orijentirane nastave biologije. Metodički ogledi, 2: 39-48.
- Kranjčev, B.: Uvođenje učenika u istraživački rad
|