Od 2. do 6. lipnja 2025. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu održan je prvi Blended Intensive Programme (BIP) pod nazivom "Sustainable, Social and Participatory Learning for Innovative Transformation (SPLIT)".
Program je razvijen unutar radne skupine SEA-EU Society Hub, u suradnji sa Sveučilištem u Kielu, Sveučilištem u Gdanjsku i Sveučilištem u Cádizu, uz snažnu podršku Ureda za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Splitu, Tehnološkog parka Split i Ureda SEA-EU inicijative.
Program, koji je vodila doc. dr. sc. Ivana Jadrić, okupio je 21 studenta sa sedam europskih sveučilišta. Potporu su pružila četiri nastavnika sa sveučilišta u Cádizu i Gdanjsku koji su sudjelovali u fizičkom dijelu programa, kao i osam nastavnika sa sveučilišta u Splitu, Cádizu, Kielu i Gdanjsku koji su sudjelovali u virtualnom dijelu programa.
Virtualni dio programa održavao se od 12. do 20. svibnja i obuhvaćao je ukupno 10 sati predavanja i radionica na sljedeće teme:
- The Inner Development Goals Framework
- Solidarity, Participation and Diversity – What Kind of Education Do We Need to Address Contemporary Social Challenges
- Transformative Learning Approaches in Contemporary Society, Labour Market and Education System from the Perspective of the SDGs
- The Importance of Communication in Effective Leadership: Navigating Team Dynamics and Projects through Intercultural Understanding
- Introduction to Inspiring Social Innovation Projects at the University – Examples of Good Practice
- Learning Environment and Student Motivation
Po dolasku u Split, studenti su se kroz interaktivna predavanja i gostujuća izlaganja upoznali s nizom društvenih izazova. Stipe Margić iz Udruge Liberato govorio je o izazovima s kojima se susreću studenti s invaliditetom, dok je Mihaela Mladar iz Udruge Sunce podijelila svoja iskustva rada u neprofitnom sektoru kroz Udrugu Sunce. Rita Aničić, studentica studija Komunikacija i mediji te ujedno i urednica emisije Aktivist na Radiju Kampus, predstavila je dodatne primjere društvenih izazova iz studentske perspektive.
Studenti su također posjetili Tehnološki park Split, gdje su, pod vodstvom Lane Ugrčić, obišli prostore, upoznali se s idejom razvoja tehnološke osnove za inovacije u Gradu Splitu te prisustvovali prezentacijama startupova kao što su Metabelly, SplX i Icerebus.
Kulturni dio programa uključivao je stručno vođeni obilazak povijesne jezgre grada te neformalne društvene aktivnosti.
Središnji dio programa bio je dvodnevni društveni hackathon tijekom kojeg su studenti, radeći u timovima, razvijali društveno inovativna rješenja za stvarne izazove iz svojih zajednica. Ti su izazovi prikupljani tijekom prethodnih devet mjeseci putem mreže SEA-EU, u suradnji sa studentima, nastavnicima, organizacijama civilnog društva i širom zajednicom.
Tijekom hackathona studenti su također provodili terensko istraživanje, izrađivali anketne upitnike i provodili dubinske intervjue kako bi stekli dublje razumijevanje društvenih problema kojima su se bavili.
Tijekom hackathona studenti su sudjelovali u nizu radionica usmjerenih na razvoj vještina refleksije, učinkovite komunikacije, kreativnosti i prezentacijskih vještina. U završnoj fazi timovi su predstavili svoje projekte mentorima i predstavnicima lokalnih organizacija, među kojima su bili i Mihaela Mladar te Domagoj Goreta iz Udruge Sunce. Studentski projekti bavili su se temama poput mentalnog zdravlja, usamljenosti, međugeneracijskog povezivanja sa starijim osobama, podrške djeci mladih roditelja-studenata te izazovima s kojima se susreću međunarodni studenti tijekom svojih prvih iskustava mobilnosti.
Posebna zahvala svima koji su doprinijeli razvoju i provedbi programa: izv. prof. dr. sc. Morani Koludrović, doc. dr. sc. Ivani Restović, prof. dr. sc. Darku Hrenu, izv. prof. dr. sc. Tonćiju Jukiću i Vedrani Vučković, kao i Sveučilišnoj knjižnici, Tehnološkom parku, Petri, studentici studija RPO te svima ostalima koji su podržali provedbu programa.