MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

MENU

22.12.2025

Stela Lara Tenšek u međunarodnoj istraživačkoj suradnji na Yale Universityju kroz program Med&X Accelerator

Studentica završne godine diplomskog studija psihologije, Stela Lara Tenšek, ove je jeseni putem Med&X Accelerator programa sudjelovala u istraživačkom posjetu Yale Child Study Centeru te Creativity and Emotions Labu, Center for Emotional Intelligence, Yale School of Medicine, Yale University.
Suradnja je započela u sklopu natječaja Med&X Accelerator (https://www.medx.hr/accelerator), koji studentima završnih godina medicine i psihologije omogućuje jedinstveno profesionalno iskustvo u svjetski renomiranim institucijama poput Mayo Clinic, Cleveland Clinic, Columbia University i University of Zurich. U 2025. godini Yale University prvi je put otvorio svoja vrata ovom programu, čime je po prvi put omogućeno i sudjelovanje jednog studenta psihologije iz Hrvatske.
Nakon dva kruga selekcijskog postupka i intervjua s međunarodnim stručnjacima, Tenšek je odabrana te je dobila priliku za razvoj jedinstvenog profesionalnog i istraživačkog iskustva kroz međunarodnu znanstvenu suradnju s renomiranom znanstvenicom i psihologinjom Zoranom Ivcevic Pringle, Ph.D., direktoricom Creativity and Emotions Lab (https://medicine.yale.edu/profile/zorana-ivcevic/). U sklopu suradnje Stela provodi istraživanje u okviru trogodišnjeg projekta Mirror to the World, čiji je cilj istraživanje umjetničkog procesa i procesa doživljaja umjetnosti.
Tijekom studijskog posjeta sudjelovala je i na dvjema važnim konferencijama. Prva je bila 8th Annual Designing for Empathy Summit, održana na Fashion Institute of Technology (FIT) u New Yorku, u organizaciji ONE – Organisation of Networks for Empathy (https://oneempathynetwork.com/). U sklopu konferencije predstavljena je i inovativna izložba Dress, Dreams and Desire: Fashion and Psychoanalysis (https://www.fitnyc.edu/museum/exhibitions/dress-dreams-desire/index.php). Druga konferencija, RULER Implementation Conference, održana je na Yale University u New Havenu te se bavila važnošću emocionalne regulacije unutar odgojno-obrazovnih sustava (https://conference.rulerapproach.org/).
Osim sudjelovanja na konferencijama i rada na samom istraživanju, tijekom boravka na Yale University Stela je pohađala nastavu na Odsjeku za psihologiju, prisustvovala tjednim raspravama o aktualnim istraživanjima Yaleovih znanstvenika i njihovih suradnika te posjetila Yaleove muzeje, gdje je sudjelovala u testiranju psiholoških instrumenata koji su trenutačno u razvoju. Tijekom boravka razvila je niz ključnih akademskih i istraživačkih vještina, uključujući aktivno sudjelovanje u procesu kreiranja i revidiranja čestica za nove psihometrijske instrumente, izradu pitanja za polustrukturirane intervjue te provođenje kvalitativnih intervjua. Također je stekla iskustvo u testiranju instrumenata koji su još u razvoju, kao i radu na specijaliziranim platformama za izradu i provedbu online anketa. Posebno ističe napredak u sudjelovanju u konstruktivnim akademskim raspravama te u interpretaciji i kritičkoj analizi istraživačkih rezultata.
S posebnim zadovoljstvom ističe da se njezina suradnja s Yaleom nastavlja kroz zajednički istraživački rad, uz planirana predstavljanja rezultata na međunarodnim konferencijama. Stečena znanja, metode i alate raduje se primijeniti i prenositi u daljnjem akademskom i profesionalnom radu.
 

Popis obavijesti