MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Modeli govorne proizvodnje

Modeli govorne proizvodnje

Šifra: 240950
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Mirela Müller
Izvođači: doc. dr. sc. Mirela Müller - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Temeljitije upoznavanje posebne psiholingvističke teme koja obuhvaća teorije proizvodnje govora koje se mogu svrstati u modularne i teorije aktivacijskog širenja; praćenje vlastitog govora; nastanak te ispravljanje govornih pogreška kao i obavijesnih neprikladnosti
Ishodi učenja:
  1. -usporediti teorije proizvodnje govora koje se mogu svrstati u modularne i teorije aktivacijskog širenja;
  2. -objasniti tri osnovne razine govorne proizvodnje, odnosno obavijesnu, jezičnu i govornu kroz koje prolazi obavijest dok se ne oblikuje govor;
  3. -opisati povratne sprege kojima govornik prati svoju proizvodnju govora, a koje osiguravaju učinkovitost govorne komunikacije te samoispravljanje i dodatno obogaćivanje obavijesnog sadržaja;
  4. -identificirati pogreške i samoispravljanja napravljena u izvedbi te prepoznati je li se poteškoća dogodila na razini konceptualizacije ili je riječ o leksičkim i sintaktičkim, morfološkim i tvorbenim pogreškama koje se događaju na razini formulatora ili je riječ o poteškoćama na artikulacijskoj razini;
  5. -kritički valorizirati znanstvenu literaturu iz područja psiholingvistike, osobito teorije koje se odnose na proizvodnju govora;
  6. -prepoznati razloge koji dovode do pojavljivanja govornih disfluentnosti te ih objasniti u okviru psiholingvističkih procesa govornog planiranja i govorne izvedbe.
Literatura:
  1. Artikulacijska fonetika, , Horga, D., i Liker, M., Ibis grafika d.o.o., 2016.
  2. Dynamische Modellierung von Artikulation und prosodischer Struktur, Eine Einführung in die Artikulatorische Phonologie,, , Mücker, Doris, Language Science Press, Berlin, 2018.
  3. Mündliche Kompetenz und Bewusstsein beim unterrichtlichen Fremdsprachenlernen, , Hoffmann, Sabine, Herausgegeben von Eva Burwitz-Melzer, Wolfgang Hallet, Jürgen Kurtz, Michael Legutke und andere, Narr Verlag, 2014.
3. semestar
Izborni predmeti 2. godina diplomski studij - Redovni studij - Njemački jezik i književnost (dvopredmetni); smjer: nastavnički
Termini konzultacija: