021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, Brojevi 2-3, 2009.

Izvorni znanstveni članak

Ina Reić Ercegovac   orcid.org/0000-0003-4228-6054 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet 
Morana Koludrović   orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet 
Tonća Jukić   orcid.org/0000-0002-9184-9856 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet 

str 85-96

 


Sažetak:

Uvažavajući reformu hrvatskog školstva te zahtjeve suvremenog kurikulumskog pristupa, za ostvarivanje kvalitetne škole ključan je sinergijski učinak stručnih i emocionalnih kompetencija nastavnika. Ranija istraživanja sugeriraju da je emocionalna kompetentnost nastavnika važna za stvaranje pozitivnog razrednog ozračja te zadovoljstvo vlastitim radom kao i za ublažavanje negativnih učinaka izloženosti stresorima na poslu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati doprinose li opća i emocionalna kompetentnost nastavnika zadovoljstvu poslom, razini percipirane podrške uprave, stavovima prema učenicima te suočavanju s nekim stresorima na poslu. U istraživanju je sudjelovalo 205 nastavnika osnovnih i srednjih škola, a primijenjeni su Upitnik sagorijevanja na poslu, Skala samosviđanja i samokompetentnosti, Upitnik emocionalne kompetentnosti te Upitnik emocionalne regulacije i kontrole. Rezultati sugeriraju da emocionalna kompetentnost kao i neki aspekti emocionalne regulacije značajno doprinose zadovoljstvu poslom, pozitivnijim stavovima prema učenicima kao i efikasnijem suočavanju sa stresorima, dok se emocionalna kompetentnost nije pokazala značajnom za predikciju nedostatne administrativne potpore kao izvora stresa.

Ključne riječi:

nastavnik; emocionalna kompetentnost; stres; stavovi prema učenicima; zadovoljstvo poslom

URI:

https://www.ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/2-3_2009/2-3_5


Repozitorij

  • APA 6th Edition

Reić Ercegovac, I., Koludrović, M. i Jukić, T. (2009). Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (2-3), 85-96. Preuzeto s https://www.ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/2-3_2009/2-3_5

  • MLA 8th Edition

Reić Ercegovac, Ina, et al. “Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol. , br. 2-3, 2009, str. 85-96. https://www.ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/2-3_2009/2-3_5. Citirano 27.11.2023.

  • Chicago 17th Edition

Reić Ercegovac, Ina, Morana Koludrović i Tonća Jukić. “Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu , br. 2-3 (2009): 85-96. https://www.ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/2-3_2009/2-3_5

  • Harvard

Reić Ercegovac, I., Koludrović, M., i Jukić, T. (2009). ‘Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima’, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (2-3), str. 85-96. Preuzeto s: https://www.ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/2-3_2009/2-3_5 (Datum pristupa: 27.11.2023.)

  • Vancouver

Reić Ercegovac I, Koludrović M, Jukić T. Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu [Internet]. 2009 [pristupljeno 27.11.2023.];(2-3):85-96. Dostupno na: https://www.ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/2-3_2009/2-3_5

  • IEEE

I. Reić Ercegovac, M. Koludrović i T. Jukić, “Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima”, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol., br. 2-3, str. 85-96, 2009. [Online]. Dostupno na: https://www.ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/2-3_2009/2-3_5. [Citirano: 27.11.2023.]