021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, Broj 4, Siječanj 2011.

Izvorni znanstveni članak

Sanja Stanić   orcid.org/0000-0003-0569-4841 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet 
Filipa Burilo

str 197-219


Sažetak:

Društvene promjene u Hrvatskoj sredinom 1990-ih godina označile su prodor potrošačkog obilja i nastanak potrošačkog društva. Među instrumentima kojima potrošačko društvo osigurava neprestano odvijanje kruga rada i trošenja su i robne marke. Danas su brandovi dostupni na bogato opremljenim policama domaćih trgovina, međutim, oni su za naše građane još u razdoblju socijalizma imali posebna značenja i simboliku, čak intenzivnije nego potrošačima u zemljama njihova porijekla. S obzirom na sve prisutniji antikonzumerizam, evidentan u pokretima mladih u svijetu, važno je u ovom aspektu pratiti trendove mlade populacije kod nas. U radu se predočuju rezultati istraživanja studenata kao potrošača robnih marki, koje je provedeno s temeljnim ciljem istraživanja njihovih mišljenja, stavova i prakse u pogledu potrošnje robnih marki. U istraživanju su sudjelovali studenti Ekonomskog i Filozofskog fakulteta u Splitu, a nalazi skupina u uzorku su komparirani. Sveukupno, rezultati upućuju na to kako robne marke imaju određenu, ali ne i bitnu ulogu u društvenom životu mladih. Studenti visoko vrednuju nematerijalne vrijednosti, u odnosu na one povezane s konzumerizmom. Brandirani proizvod percipira se kroz kvalitetu i višu cijenu koju određuje njegovo ime, dok su njegove simboličke, psihološke i socijalne vrijednosti studentima nevažne. Otkriveno je nesuglasje između vrijednosti i stavova i, s druge strane, prakse studenata, pri čemu je značenje markiranih proizvoda izraženije kod prakse, odnosno, kupovine i posjedovanja, dok je minorno kod vrijednosti i stavova. Stavovi i vrijednosti studenata u većoj su mjeri antikonzumeristički nego što su to njihova ponašanja.

Ključne riječi:

konzumerizam; kupovina; odjeća/obuća; potrošnja; robne marke; studenti; vrijednosti

URI:

https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/4_2011/4_14


Repozitorij

  • APA 6th Edition

Stanić, S. i Burilo, F. (2011). Studenti kao potrošači robnih marki. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu,(4), 197-219. Preuzeto s https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/4_2011/4_14

  • MLA 8th Edition

Stanić, Sanja i Filipa Burilo. “Studenti kao potrošači robnih marki.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol. , br. 4, 2011, str. 197-219. https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/4_2011/4_14. Citirano 27.11.2023.

  • Chicago 17th Edition

Stanić, Sanja i Filipa Burilo. “Studenti kao potrošači robnih marki.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu , br. 4 (2011): 197-219. https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/4_2011/4_14

  • Harvard

Stanić, S., i Burilo, F. (2011). ‘Studenti kao potrošači robnih marki’, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (4), str. 197-219. Preuzeto s: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/4_2011/4_14(Datum pristupa: 27.11.2023.)

  • Vancouver

Stanić S, Burilo F. Studenti kao potrošači robnih marki. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu [Internet]. 2011 [pristupljeno 27.11.2023.];(4):197-219. Dostupno na: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/4_2011/4_14

  • IEEE

S. Stanić i F. Burilo, “Studenti kao potrošači robnih marki”, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol., br. 4, str. 197-219, 2011. [Online]. Dostupno na: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/4_2011/4_14. [Citirano: 27.11.2023.]