021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, Br. 6-7, 2016.

INICIJALNO OBRAZOVANJE I PROFESIONALNO USAVRŠAVANJE UČITELJA USMJERENO PREMA OSPOSOBLJAVANJU ZA PROMICANJE OBRAZOVANJA ZA ODRŽIVI RAZVOJ

Pregledni rad

Vesna Kostović-Vranješ ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska 

str 166-188


Sažetak:

Učinkovitost odgoja i obrazovanja na svim razinama formalnog obrazovanja ovisi o kvaliteti učitelja koji je glavni kreator, organizator i usmjeritelj nastavnog procesa te glavni poticatelj učenika i njihov suradnik u stjecanju znanja i razvoju sposobnosti. Kvaliteta profesionalnog djelovanja učitelja temelji se na kompetencijama stečenim inicijalnim obrazovanjem i nastavnom praksom tijekom studija i pripravništva, ali ovisi i o uključenju u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog usavršavanja. Suvremeni učitelj mora biti osposobljen za usklađivanje svog profesionalnog djelovanja s promjenama i zahtjevima suvremenog društva kojemu je glavni imperativ održivi razvoj, a kako bi osposobio učenike za njihov osobni i profesionalni rad u 21. stoljeću na održiv način. Nažalost, odgojno-obrazovna praksa bilježi nedostatno pedagoški kompetentne učitelje za integriranje obrazovanja za održivi razvoj u aktualne nastavne programe, a učitelji praktičari to obrazlažu manjkavostima u inicijalnom obrazovanju za nastavničku profesiju i nedostatnim stručnim usavršavanjima u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje. Stoga se ovim radom želi ukazati na potrebu osuvremenjivanja inicijalnih nastavnih programa za učiteljsko zvanje te potrebu njihova usmjeravanja prema razvijanju svijesti o važnosti integriranja obrazovanja za održivi razvoj u nastavni proces. Ujedno je svrha rada istaknuti potrebu i važnost provođenja niza dobro promišljenih i sustavnih profesionalnih usavršavanja koje će realizirati sveučilišni nastavnici, ali i osmišljavanja sveučilišnih specijalističkih poslijediplomskih studija usmjerenih prema osposobljavanju učitelja za promicanje obrazovanja za održivi razvoj.

Ključne riječi:

obrazovanje za održivi razvoj; osposobljavanje učenika; pedagoške kompetencije; profesionalno usavršavanje; učitelj

URI:

https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_9

 


Repozitorij

  • APA 6th Edition

Kostović-Vranješ, V. (2016). Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (6-7), 166-188. Preuzeto s https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_9

  • MLA 8th Edition

Kostović-Vranješ, Vesna. “Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol. , br. 6-7, 2016, str. 166-188. https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_9. Citirano 27.11.2023.

  • Chicago 17th Edition

Kostović-Vranješ, Vesna. “Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu , br. 6-7 (2016): 166-188. https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_9

  • Harvard

Kostović-Vranješ, V. (2016). ‘Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj’, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (6-7), str. 166-188. Preuzeto s: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_9 (Datum pristupa: 27.11.2023.)

  • Vancouver

Kostović-Vranješ V. Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu [Internet]. 2016 [pristupljeno 27.11.2023.];(6-7):166-188. Dostupno na: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_9

  • IEEE

V. Kostović-Vranješ, “Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj”, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol., br. 6-7, str. 166-188, 2016. [Online]. Dostupno na: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_9. [Citirano: 27.11.2023.]