021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, Br. 6-7, 2016.

ODNOS RAZREDNO-NASTAVNOG OZRAČJA, SAMOUČINKOVITOSTI, EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I ŠKOLSKOG POSTIGNUĆA UČENIKA PETIH I OSMIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Izvorni znanstveni članak

Morana Koludrović   orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska 
Andrea Ratković
Nikolina Bajan

str 247-284


Sažetak:

U kurikulumskom pristupu usmjerenom na učenika, osim promjena na didaktičko-metodičkom planu strukturiranja nastavnog procesa u vidu primjene didaktičkih stategija usmjerenih na rješavanje problema, aktivnost učenika i suradničko učenje, sve se više naglašava važnost kvalitete razredno-nastavnog ozračja kao socijalne dimenzije koja doprinosi školskom postignuću učenika te konstruktima iz područja samopoimanja koji na osobnoj, socijalnoj i akademskoj razini mogu doprinijeti dobrobiti učenika. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja bio provjeriti odnos poimanja kvalitete razredno-nastavnog ozračja, samoučinkovitosti, emocionalne kompetentnosti i školskog uspjeha učenika i učenica petih i osmih razreda osnovne škole te utvrditi doprinos tih konstrukata u objašnjenju školskog postignuća učenika u općem školskom uspjehu te matematici i hrvatskom jeziku i književnosti. Kako bi se navedeno provjerilo, u istraživanju je korištena baterija skala za ispitivanje svake pojedine varijable pri čemu je u istraživanju ukupno sudjelovalo 359 učenika i učenica petih i osmih razreda osnovne škole. Dobiveni rezultati govore o boljem školskom uspjehu, uspjehu iz matematike i materinjeg jezika te većoj samoučinkovitosti i boljoj procjeni emocionalne kompetentnosti učenika petih razreda osnovne škole, pri čemu u svim navedenim varijablama učenice ostvaruju značajno bolje rezultate od učenika. Rezultati istraživanja procjene kvalitete razredno-nastavnog ozračja na relacijama procjene kvalitete odnosa među učenicima, kvalitete interakcije učenika s nastavnicima te osjetljivosti na prijavljivanje nasilja u školskom okružju, govore u prilog mlađim učenicima pri čemu nisu utvrđene spolne razlike sudionika istraživanja. Nadalje, utvrđeno je da se kao i u brojnim ranijim istraživanjima u objašnjenju školskog uspjeha učenika najvažnijim prediktorom pokazala samoučinkovitost učenika, dok se izračunom povezanosti pokazalo da su svi elementi razredno nastavnog ozračja visoko povezani sa samoučinkovitošću i emocionalnom kompetentnošću učenika.

Ključne riječi:

školski uspjeh; emocionalna kompetentnost; samoučinkovitost; razredno-nastavno ozračje; osnovna škola

URI:

https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_13


Repozitorij

  • APA 6th Edition

Koludrović, M., Ratković, A. i Bajan, N. (2016). Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoučinkovitosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (6-7), 247-284. Preuzeto s https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_13

  • MLA 8th Edition

Koludrović, Morana, et al. “Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoučinkovitosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol. , br. 6-7, 2016, str. 247-284. https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_13. Citirano 27.11.2023.

  • Chicago 17th Edition

Koludrović, Morana, Andrea Ratković i Nikolina Bajan. “Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoučinkovitosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu , br. 6-7 (2016): 247-284. https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_13

  • Harvard

Koludrović, M., Ratković, A., i Bajan, N. (2016). ‘Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoučinkovitosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole’, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (6-7), str. 247-284. Preuzeto s: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_13 (Datum pristupa: 27.11.2023.)

  • Vancouver

Koludrović M, Ratković A, Bajan N. Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoučinkovitosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu [Internet]. 2016 [pristupljeno 27.11.2023.];(6-7):247-284. Dostupno na: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_13

  • IEEE

M. Koludrović, A. Ratković i N. Bajan, “Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoučinkovitosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole”, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol., br. 6-7, str. 247-284, 2016. [Online]. Dostupno na: https://ffst.unist.hr/zbornik/arhiva/6-7_2016/6-7_13. [Citirano: 27.11.2023.]