Interpretacija književnog teksta
| Šifra: | 
                                    217512 | 
                            
| ECTS: | 3.0 | 
| Nositelji: | 
                                    
                                    
                                                                                                                                    prof. dr. sc.
                                                                                    Boris Škvorc                                                                                         | 
                            
| Izvođači: | 
                                    
                                                                                                                                                                                                                            prof. dr. sc.
                                                                                    Boris Škvorc
                                            - Seminar | 
                            
| Prijava ispita: | Studomat | 
| Opterećenje: | |||||||
                                        
  | 
                                |||||||
| Opis predmeta: | |||||||
                                    Cilj ovog kolegija je osposobiti studente za kompetentno i profesionalno čitanje najsloženijih oblika književnih i neknjiževnih tekstova uz svijest o postizanju čitalačkog konsezusa, o ideološkoj uvjetovanosti svakog čitanja i činjenici da se uvijek čita unutar neke okvirne hegemonije. Drugi, šire zamišljeni ciljevi kolegija su: razviti kritičko čitanje uz uvažavanje određenih postavki pojediačnih metodlogija čitanja i tumačenja tekstova i uvježbati čitanje iz pojediačnih perspektiva, odnosno različito determinaranih modela čitanja: post- strukturalističkog, postkolonijalnog, feminističkog i fenomenološki utemeljenog. Uz praktičan pristup tekstu, studenti trebaju upoznati i osnove različitih metodoloških pristupa tekstu, s naglaskom a teorijske pristupe književnosti i kulturi iz druge polovice dvadesetog stoljeća i početka novog tisućljeća. Posebno je važan cilj naučiti dekodirati ideološke uvjete čitanja i diskurzivne zadanosti interpretacijskog polazišta. I konačno, važan cilj predstavlja razvoj kritičkog mišljenja, snalaženja u prostoru presijecanja različitih humanističkih disciplina i s time vezana teorijska literatura. Uz sve navedeno, ovaj kolegij će kod studenata razviti svijest o čitateljskoj kompetenciji i multimedijalnom karakteru suvremene humanističke paradigme.  | 
                            |||||||
| Ishodi učenja: | |||||||
                                    
  | 
                            |||||||
| Literatura: | |||||||
                                
  | 
                           |||||||
| Preporučena literatura: | |||||||
                                    
  | |||||||
| 3. semestar | 
Hrvatski jezik-3. zimski semestar(diplomski studij) - Redovni studij - Hrvatski jezik i književnost (dvopredmetni); smjer: kulturološki  |