MENU
021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

Slikanje u radu s djecom predškolske dobi

Šifra: 120181
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Marija Brajčić
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Marija Brajčić - Likovne vježbe na III i IV godini studija
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Likovne vježbe na III i IV godini studija 30
Predavanja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Osposobiti studente za rad sa slikarskim i grafičkim tehnikama, na teorijskoj i praktičnoj razini, da bi stečena znanja mogli primijeniti u radu s djecom rane i predškolske dobi. Osposobiti studente: za kreativni pristup u izboru poticaja za slikanje s djecom; za kreativno povezivanje poticaja i slikarskih tehnika u radu s djecom; za rad s darovitom djecom i za rad s djecom s poteškoćama.
1. Crta: obrisna i strukturna
2. Tekstura: crtačka i slikarska
3. Boja: osnovne boje i sekundarne boje
4. Boja: akromatske boje, spektar boja
5. Boja: miješanje boja, tople boje
6. Boja: hladne boje, komplementarne boje
7. Kontrast: akromatski kontrast, kontrast boje prema boji
8. Kontrast: toplo hladni kontrast, komplementarni kontrast
9. Crtačke tehnike: suhe i mokre
10. Grafičke tehnike: monotipija, kolografija i gratage
11. Slikarske tehnike: pastel, akvarel
12. Slikarske tehnike: tempera, kolaž
13. Kombinirane tehnike: crtež i slika, slika i grafika
14. Ritam: ritam crta, ritam boja
15. Rekomponiranje: rekomponiranje dječjih likovnih radova, assemblage
.
Ishodi učenja:
  1. Pravilno primijenjivati crtačke, grafičke i slikarske tehnike
  2. Definirati likovni jezik
  3. Uočiti likovne elemente u prirodnom okruženju
  4. Interpretirati likovni jezik u praktičnom radu
  5. Kreirati likovne uratke prema zadanom likovnom problemu
Literatura:
  1. Osnove likovnog jezika i likovne tehnike, Jakubin, Marjan, Institut za pedagogijska istraživanja filozofskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu, Zagreb., 1990.
  2. Kako naučiti slikati i crtati : crtež, akvarel, ulje i akrilik, pastel: [cjeloviti tečaj o prakticnim i kreativnim tehnikama], How to Paint & Draw, Harrison, H., Leo-Comerce Rijeka, Rijeka, 1999.
  3. Likovni izraz učenika s neurotičnim smetnjama: terapija likovnim izrazom, Koraj, K., Hrvatski pedagoško-književni zbor, Zagreb, 1990.
  4. Dijete i likovna umjetnost, doživljaj likovnog djela, Brajčić, Marija, Kuščević, Dubravka, Filozofski fakultet u Splitu, 2016.
  5. Child Introduction to Art: Te Word´s Greatest Paintings and Sculptures, Alexander, H.,Hamilton, M., Running Press, 2014.
  6. Influence of exposure preschoolers' art preferences, Bowker, J., & Sawyers, J., Early Childhood Research Quarterly, 3, 107-115., 1988.
  7. A thing of beauty: Aesthetic Development in young children, Feeney, S., Moravick, E., Young Children, 9, 1987.
  8. Critical judgment: A developmental study, Rosenstiel, A.K., Morrison, P., Silverman, J., Gardner, H., Journal of Aesthetic Education, 12 (4), 1978.
  9. Aesthetic responses in early education, Sharp, P., Art Education, 29 (5), 1976.
  10. Aesthetic responses of young children to the visual arts, Taunton, M., Journal of Aesthetic Education, 16., 1982.
  11. Questioning strategies to encourage young children to talk about art. Art Education, 36 (4), 40-43., Taunton, M., Art Education, 36 (4), 1983.
  12. Enlightened cherishing: An essay on aesthetic education, Broudy, H., Urbana, II.: University of Illinois Press, 1972.
  13. Looking , Talking, and Experiencing Art with Preschoolers, Stoddard, S., Marilyn Zurmuehlen Working papers in Art Education Vol. 8., 1990.
Preporučena literatura:
  1. Slika i crtež u psihoterapiji djece, , De Zan, D., Psihoterapija, 1995.
  2. Lirska poezija kao poticaj za likovno izražavanje i stvaranje., , Jakubin, Marjan, Zavod za unapređivanje odgoja i obrazovanja Republike Hrvatske, Zagreb, 1990.
6. semestar
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje 6 - Redovni studij - Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Termini konzultacija: