PRENESENA ZNAČENJA LEKSEMA U POUČAVANJU LEKSIKA
Autor: Marinela Boras
Vrsta rada: Pregledni rad
DOI: https://doi.org/10.38003/sv.71.1.6
Članak: 2022. Vol. 71, Br. 1. – M.-Boras
Sažetak:
U ovom se radu analiziraju prenesena značenja leksema iz perspektive kognitivne lingvistike. Cilj je bio usporediti prenesena značenja leksema „faceˮ u engleskom jeziku s njihovim ekvivalentima u hrvatskom jeziku da bi se poduprla tvrdnja da su značenja motivirana konceptualnom metaforom, općim znanjem i metonimijom. Ukupan broj primjera stvara bazu za pojedine generalizacije o sličnostima i različitostima apstraktnih koncepata koji mogu poslužiti u poučavanju leksika u stranom jeziku. Ovo je istraživanje pokazalo da je ta vrsta pristupa vrlo djelotvorna u poučavanju stranih jezika.
Ključne riječi:
kognitivna lingvistika, leksemi, leksik, prenesena značenja, usvajanje stranih jezika