021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

 

INTERNALIZIRANI PROBLEMI U PONAŠANJU DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI – SAMOPROCJENE KOMPETENCIJA ODGOJITELJA S OBZIROM NA RADNO ISKUSTVO

Autori:  Anamarija Radolović, Mirjana Radetić-Paić

Vrsta rada: Prethodno priopćenje

DOI: https://doi.org/10.38003/sv.74.1.8 

Članak: INTERNALIZIRANI PROBLEMI U PONAŠANJU DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI – SAMOPROCJENE KOMPETENCIJA ODGOJITELJA S OBZIROM NA RADNO ISKUSTVO

 

Sažetak:

Cilj rada bio je istražiti samoprocjene odgojitelja o kompetencijamaza rad s djecom s internaliziranim problemima s obzirom na duljinu radnogiskustva jer su suvremeni pristupi istraživanja kompetencija holistički iusmjereni na spregu formalnoga obrazovanja i usavršavanja. U istraživanjuje sudjelovalo 111 odgojitelja, a podatci su, između ostalog, obrađeni χ2-testom, multivarijatnom analizom varijance i diskriminacijskom analizom.Rezultati istraživanja pokazali su da odgojitelji s najduljim radnim iskustvomsamoprocjenjuju kompetencije i učestalost usavršavanja boljim od odgojiteljas kraćim radnim iskustvom. Pronađene su i razlike u samoprocjenama ospecifičnim znanjima o internaliziranim problemima tako da su odgojitelji kojisu imali 31 i više godina radnog iskustva postizali najviše rezultate u područjuznanja o individualnim obilježjima djece, a odgojitelji s radnim iskustvom do10 godina pretežito su prepoznavali fenomenološke oblike internaliziranihproblema. Vrijednost je istraživanja u tome da rezultati identificirajuteškoće vezane za kompetencije odgojitelja te mogu biti smjernice za daljnjeusavršavanje.

Ključne riječi:

cjeloživotno obrazovanje, pasivni problemi u ponašanju, radni staž, ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, znanja