METODE ISTRAŽIVANJA U MEĐUJEZIČNOJ PRAGMATICI
Autori: Danijela Šegedin Borovina, Mirjana Semren
Vrsta rada: Pregledni rad
DOI: https://doi.org/10.38003/sv.74.1.14
Članak: METODE ISTRAŽIVANJA U MEĐUJEZIČNOJ PRAGMATICI
Sažetak:
Cilj je ovoga rada dati pregled različitih istraživačkih metoda koje serabe u međujezičnoj pragmatici za ispitivanje razvoja pragmatičke kompetencijeučenika stranoga jezika. Metode prikupljanja podataka u međujezičnojpragmatici dijele se u tri kategorije, a to su metode istraživanja govorneinterakcije, upitnici te usmena i pisana samoizvješća. Govorna interakcijaanalizira se kroz prikupljanje autentičnih podataka te metode navođenograzgovora i igranja uloga. Upitnici (test dopunjavanja diskursa, višestruki izbori skala procjene) su najčešće rabljene metode u istraživanjima međujezičnepragmatike zbog jednostavnog procesa konstrukcije i primjene. Treća vrstametoda prikupljanja podataka uključuje usmena i pisana samoizvješća(intervjui, dnevnici i verbalni protokoli). Za svaku metodu navedene suprednosti i nedostatci te dani primjeri istraživanja. U zaključku rada donosise prijedlog mogućeg istraživanja razvoja pragmatičke kompetencije učenikastranoga jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu.
Ključne riječi:
govorna interakcija, upitnici, usmena i pisana samoizvješća, pragmatička kompetencija, učenici stranoga jezika