TRAGOVI PEDAGOŠKIH IDEJA FRIEDRICHA FRÖBELA U DJELU „RUKOVOĐ ZA ZABAVIŠTE“ ANTONIJE CVIJIĆ (1895.)
Autori: Marta Dujmović, Branimir Mendeš
Vrsta rada: Pregledni rad
DOI: https://doi.org/10.38003/sv.73.2.8
Članak: TRAGOVI PEDAGOŠKIH IDEJA FRIEDRICHA FRÖBELA U DJELU „RUKOVOĐ ZA ZABAVIŠTE“ ANTONIJE CVIJIĆ (1895.)
Sažetak:
Pedagoška koncepcija Friedricha Fröbela (1782. – 1852.) prva je koncepcija institucijskog odgoja u ranom djetinjstvu. Ostavila je veliki trag u povijesti institucijskoga ranog i predškolskog odgoja u svjetskim okvirima. Friedrich Fröbel svoju je pedagošku koncepciju razradio tijekom dužega vremenskog razdoblja. Temeljna načela i pristupe svoje koncepcije detaljno je obrazložio u djelu Die Menschenerziehung [O odgoju čovjeka]. Široka pedagoška javnost s oduševljenjem je prihvatila otvaranja dječjih vrtića. Njegove pedagoške ideje naišle su na „plodno tlo“ i kod domaćih pedagoga. Među domaćim pedagozima posebno se ističe Antonija Cvijić ud. Kassowitz (1865. – 1936.), koja je na osnovi vlastite prakse u zagrebačkom dječjem zabavištu te pod utjecajem pedagoških ideja Friedricha Fröbela napisala knjigu Rukovođ za zabavišta (1895.) koja se smatra kapitalnim djelom hrvatske pedagogije druge polovine 19. stoljeća.
Ključne riječi:
Hrvatska, institucijski odgoj, odgajatelj, predškolska dob, predškolske ustanove
Pristupačnost