INICIJALNA IZOBRAZBA UČITELJA ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE UČENIKA IZ USTANOVA SOCIJALNE SKRBI U INKLUZIVNOJ ŠKOLI
Autor: Vesnica Mlinarević, Krunoslava Duka
Vrsta rada: Izvorni znanstveni članak
DOI: https://doi.org/10.38003/sv.72.2.1
Članak: 2023. Vol. 72, Br. 2. – V.- Mlinarevic, K.- Duka
Sažetak:
Učenici iz ustanova socijalne skrbi osjetljiva su podskupina čije se inkluzivne potrebe često
razlikuju od potreba prosječnog učenika za koje se očekuju specifične učiteljske kompetencije. Rad
prikazuje posebne odgojno-obrazovne potrebe ove heterogene skupine školske djece pojašnjavajući razloge
češće pojavnosti teškoća u učenju, problema u ponašanju, emocionalnih i drugih razvojnih problema
uvjetovane nepovoljnim odgojnim, socijalnim, ekonomskim i kulturnim čimbenicima.
Analizirani su važeći online dostupni studijski programi fakulteta budućih učitelja obveznih
osnovnoškolskih nastavnih predmeta i učitelja razredne nastave dvaju sveučilišta u Republici Hrvatskoj.
Cilj istraživanja bio je utvrditi broj predmeta usmjerenih na poučavanje učenika s teškoćama tijekom
inicijalnog obrazovanja budućih učitelja te pojavnost tema odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u
razvoju u predmetima koji čine temelj buduće učiteljske prakse, predmetima za stjecanje didaktičkometodičkih, psiholoških, pedagoških, socijalnih i praktičnih nastavnih kompetencija. Dobiveni rezultati
mogu poslužiti kao prediktor za buduća istraživanja i osnova pri kreiranju programa za stručna
usavršavanja u području inkluzivnog poučavanja utemeljena na objektivnim potrebama pojedinih
učiteljskih zanimanja.
Ključne riječi:
inicijalna izobrazba, inkluzija, kompetencije učitelja, učenici bez odgovarajuće roditeljske skrbi.